REKLAMA
Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Dwa ZRID-y na mazowieckie odcinki S7

Wojewoda Mazowiecki wydał kolejne decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Decyzję otrzymały dwa odcinki drogi ekspresowej S7 Strzegowo – Pieńki i Pieńki – Płońsk.

Mapka: GDDKiA O/Olsztyn
Mapka: GDDKiA O/Olsztyn
Decyzje mają rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że jeszcze we wrześniu przekażemy wykonawcy plac budowy i będą mogły rozpocząć się prace budowlane.

Budowa obejmie dwa odcinki drogi ekspresowej S7 na Mazowszu o łącznej długości 35,7 km – Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) i Pieńki – Płońsk (ok. 13,7 km). To dwa z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego, na które zostały już podpisane umowy na realizację.

Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki – Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki – Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana jest w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców jest, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o decyzję ZRID dla całego zadania.

Inwestycja polegać będzie na budowie drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstanie m.in. 81obiektów inżynierskich oraz 10 węzłów: Mława Północ, Mława Południe, Modła, Żurominek, Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. W celu obsługi podróżnych powstaną cztery MOP-y: Pepłowo I, Pepłowo II, Ćwiklinek i Dłużniewo. Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni 115 kN/oś (11,5 tony na oś).

Wykonawcą obu odcinków jest konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe, które wybuduje odcinek Strzegowo – Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, a odcinek Pieńki – Płońsk za 311,7 mln zł. Na obu zadaniach wykonawca zadeklarował 34-miesięczny okres wykonania robót oraz 10-letnią gwarancję jakości wykonanych prac. Planowany termin zakończenia obu kontraktów to II kwartał 2021 r.

Inwestycja jest współfinansowana ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.


Kalendarium

31 sierpnia 2011 r. – uzyskano decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych
23 września 2015 r. – ogłoszenie przetargu w systemie „Projektuj i buduj”
12 stycznia 2018 r. – podpisanie umowy z wykonawcą
30 sierpnia 2019 r. – uzyskanie decyzji ZRID

Tekst i grafika: GDDKiA O/Olsztyn
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA