Już teraz jeden z nowo odebranych Griffinów został wdrożony do rozkładu jazdy i prowadzi pociągi PKP Intercity. Na pozostałych 8 jednostkach obecnie prowadzone są szkolenia dla pracowników przewoźnika, w tym maszynistów. Po ich zakończeniu, lokomotywy będą systematycznie wprowadzane do ruchu pasażerskiego. Trwa produkcja kolejnych 6 pojazdów. Przewidziane są odbiory 2 pojazdów w każdym miesiącu, tak aby do końca 2024 r. w parku taborowym PKP Intercity znalazły się wszystkie zamówione lokomotywy.
Najnowsze pojazdy są w stanie osiągać prędkość 200 km/h, co umożliwia efektywne wykorzystanie modernizowanych tras kolejowych. Dzięki temu, że lokomotywy są wielosystemowe mogą kursować na liniach kolejowych zasilanych różnymi napięciami, które występują na międzynarodowych trasach. Poza naszym krajem, gdzie są już dopuszczone do ruchu, jednostki uzyskają także dopuszczenie do eksploatacji w pięciu innych państwach. W pierwszej kolejności, producent zapewni możliwość poruszania się Griffinów po sieci kolejowej w Czechach i Słowacji, a następnie w Niemczech, Austrii oraz na Węgrzech. Dokumentacja dopuszczająca Griffiny do ruchu we wszystkich wymienionych państwach ma zostać dostarczona w październiku 2026 r.