REKLAMA
Energetyka Kolej Wiadomości

Elektryfikacja toru nr 4 w Kraśniku

Na stacji w Kraśniku wykonawca zamontuje sieć trakcyjną nad torem nr 4. Elektryfikacja poprawi przepustowość na trasie Lublin Główny – Stalowa Wola, dzięki czemu będzie mogło jeździć więcej pociągów towarowych. PLK podpisały umowę na prace, których rozpoczęcie planowane jest w III kwartale br. Wartość projektu to ok. 1 mld zł.

Zdjęcie: A. Lewandowski, P. Mieszkowski, www.plk-sa.pl

W Kraśniku są cztery tory. Trzy z nich zostały zelektryfikowane w 2020 roku, a po czwartym, zmodernizowanym w 2018 roku, jeżdżą na razie tylko pociągi spalinowe. Zmieni się to od 2025 roku, PLK planuje bowiem elektryfikację tego toru, co pozwoli optymalnie wykorzystać stację i utrzymać przepustowość pociągów na trasie Lublin Główny – Kraśnik – Stalowa Wola Rozwadów (LK68). Skorzystają na tym na przykład pociągi z węglem z Kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec, jak i dalekobieżne składy relacji Zamość – Lublin – Wrocław, Rzeszów – Lublin – Szczecin oraz pociągi międzyregionalne. W ramach prac, wykonawca wyreguluje też tor i uzupełni tłuczeń. Prace zaplanowane do IV kwartału br. nie wpłyną na ruch pociągów. Wykona je Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o. z Gdańska.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA