Zakres inwestycji
Przedmiot zamówienia obejmuje budowę falochronu osłonowego (zachodniego) wraz z Nabrzeżem Południowym. Konstrukcja będzie miała charakter mieszany – połączy nabrzeże z parapetem oraz narzut ochronny z kamienia naturalnego, co zapewni jej trwałość i odporność na warunki morskie.
W ramach projektu przewidziano także budowę Nabrzeża Południowego o długości 100,7 m, slipu do wodowania małych jednostek, pirsu pod bramownicę portową oraz kierownicy wejściowej. Dodatkowo powstaną: taca do mycia małych jednostek, taca pod ruszt do suszenia sieci oraz plac postojowy. Inwestycja obejmuje również wykonanie instalacji wodociągowo-kanalizacyjnych i elektrycznych oraz roboty czerpalne zapewniające odpowiednie głębokości i bezpieczeństwo żeglugi.
Znaczenie dla regionu
Nowoczesna infrastruktura portowa znacząco poprawi bezpieczeństwo żeglugi i komfort korzystania z portu. Realizacja projektu wzmocni potencjał Pucka jako ośrodka rybołówstwa, żeglarstwa i turystyki, podnosząc atrakcyjność regionu.
Doświadczenie STRABAG w hydrotechnice
STRABAG posiada bogate doświadczenie w realizacji inwestycji hydrotechnicznych w Polsce. Firma była wykonawcą m.in. pierwszego terminala LNG, licznych nabrzeży w portach w Gdańsku i Gdyni, budowli przeciwpowodziowych oraz obiektów hydrotechnicznych dla wojska. – Zespół naszych ekspertów ma szeroką wiedzę i praktykę, którą wykorzystamy przy realizacji prac w Porcie Puck – podkreśla Przemysław Kuliś, Dyrektor Budownictwa Ogólnego STRABAG.
Nadzór i bezpieczeństwo
Na potrzeby inwestycji prowadzony będzie monitoring geodezyjny oraz regularne kontrole stanu technicznego budowli i instalacji w sąsiedztwie prac. Zapewniony zostanie również stały nadzór archeologiczny i przyrodniczy. Przed rozpoczęciem robót przeprowadzone zostanie badanie i wydobycie obiektów ferromagnetycznych.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
