
68 km tras dla rowerzystów powstało w ramach prac prowadzonych na istniejącej sieci dróg krajowych, a ponad 12 km zbudowano podczas realizacji inwestycji z Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych (RPBDK) i Programu budowy 100 obwodnic (PB100). Spośród 80 km niemal 16 km stanowią drogi rowerowe, a pozostałe ponad 64 km to ciągi pieszo-rowerowe.
W ramach RPBDK i PB100 odcinki tras rowerowych powstały przy autostradzie A2 między Kałuszynem a Siedlcami, drodze ekspresowej S1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza, S3 Bolków – Kamienna Góra Północ, DK31 obwodnicy Gryfina, DK72 obwodnicy Grzymiszewa, DK44 obwodnicy Oświęcimia, a także w ciągu DK11 rondo Janiska – Kołobrzeg Wschód.
Rekordowy rok
Działania GDDKiA na istniejącej sieci dróg krajowych w 2024 r. zakończyły się udostępnieniem prawie 68 km tras dla rowerzystów. Na tę liczbę składa się 11,7 km dróg rowerowych i 55,9 km ciągów pieszo-rowerowych. W 2023 r. były to ponad 42 km (11,3 km dróg rowerowych i 31,1 km ciągów pieszo-rowerowych), w 2022 r. było to ponad 41 km (3,2 km i 38 km), a w 2021 r. nieco ponad 25 km (6 km i 19,3 km).