REKLAMA
Drogi Mosty Wiadomości
1 Minuta czytania

Głuchołazy połączone mostem tymczasowym

Zgodnie z zapowiedziami opolskich drogowców, 25 października 2024 r. udostępniono pieszym i kierowcom mosty tymczasowy w Głuchołazach. Warto przypomnieć, że we wrześniu 2024 r. powódź porwała konstrukcje poprzedniego mostu tymczasowego i budowanego obiektu, przez co miasto było podzielone na dwie część.

Nowy most tymczasowy DMS-65 w Głuchołazach, fot. GDDKiA O/Opole, www.gov.pl/web/gddkia-opole/

Zniszczony przez powódź most tymczasowy na Białej Głuchołaskiej miał długość 47 m i szerokość 10 m, a ruch kołowy odbywał się nim w obu kierunkach. Po jednej stronie obiektu był chodnik dla pieszych. Przełożenie ruchu na most tymczasowy umożliwiło wyburzenie starego mostu i rozpoczęcie budowy nowego, trzyprzęsłowego o wysokich parametrach nośności, który miał być posadowiony o 0,76 m wyżej w stosunku do dotychczasowego obiektu.

We wrześniu miało rozpocząć się betonowanie ustroju nośnego, a nowy most, powstający w ramach rozbudowy DK40 w Głuchołazach, miał być gotowy do końca roku. Niestety, w trakcie powodzi nurt rzeki Biała Głuchołaska porwał zarówno obiekt tymczasowy, jak i konstrukcję budowanego mostu docelowego.

Umowę na rozbudowę drogi krajowej nr 40 w Głuchołazach wraz z budową przeprawy na rzece Biała Głuchołaska został podpisany w sierpniu 2023 r. z konsorcjum firm Himmel i Papesch Opole oraz Adac Lewar. Projekt budowy przeprawy w Głuchołazach przewidywał budowę mostu trzyprzęsłowego o konstrukcji żelbetowej i długości około 47 m. Inwestycja miała zostać zakończona w 2025 r.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA