Zaawansowane prace na stacjach bemowskiego odcinka M2
Na budowie trzech stacji – Karolin, Chrzanów i Lazurowa – prowadzone są intensywne prace związane z układaniem instalacji, budową torowiska oraz wykańczaniem pomieszczeń. W wentylatorniach trwa montaż okładzin akustycznych i posadzek, a zamontowane wentylatory są sukcesywnie podłączane do systemu wentylacji w pomieszczeniach technicznych.
W podstacjach energetycznych zainstalowano większość urządzeń, równolegle układane są kable. Perony na wszystkich stacjach są gotowe, a na stacji Chrzanów pojawiły się już ruchome schody, zabezpieczone folią ochronną. Prowadzone są prace murarskie, tynkarskie i malarskie oraz przygotowywane są pomieszczenia dyżurnych ruchu.
Kluczowe etapy budowy torowiska
Betonowanie i przygotowanie podtorza
W tunelu łączącym stacje Karolin i Chrzanów realizowane są prace związane z betonowaniem nawierzchni torowej. Tunel metra ma przekrój koła, dlatego początkowo powstają płaskie powierzchnie – bankiet dolny, stanowiący „podłogę”, oraz bankiet boczny pełniący rolę korytarza technologicznego.
Kolejne etapy obejmują oczyszczenie bankietu dolnego i przygotowanie konstrukcji pod torowisko. Na powierzchni układana jest mata wibroizolacyjna, a następnie zbrojenie płyty torowej z kanałem odpływowym.

Montaż szyn i wykończenie torowiska
Na zbrojeniu instalowane są betonowe bloczki z uchwytami na szyny. Po ich zamocowaniu szyny są regulowane z dokładnością do 1 mm, co umożliwia późniejsze zalanie torowiska betonem. Ostatnim etapem będzie szlifowanie nawierzchni.
Finalny etap budowy drugiej linii metra na Bemowie
Budowa drugiej linii metra na Bemowie obejmuje powstanie trzech stacji:
- C3 Lazurowa,
- C2 Chrzanów,
- C1 Karolin,
oraz podziemnych torów prowadzących do budowanej Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Powstająca infrastruktura umożliwi pełną obsługę pociągów kursujących na zachodnim odcinku M2. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2026 r.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
