Dla przewozów towarowych bardzo ważna była przebudowa układu torowego stacji. Objęła cztery tory stacyjne i wiadukt kolejowy. Przejazdy pociągów ułatwia 13 nowych rozjazdów. Wyposażono je w urządzenia elektrycznego ogrzewania. Dzięki temu utrzymane będzie sprawne kursowanie składów także w warunkach zimowych. Zwiększenie przepustowości stacji gwarantują nowe urządzenia sterowania ruchem. Odnowione tory to możliwość przejazdu przez Kłodzko Główne ciężkich składów towarowych (o nacisku na oś 221 kN). Jest to szczególnie istotne przy wywozie kruszywa z pobliskich kopalni, z rejonu Ścinawki i Nowej Rudy.
Na stację Kłodzko Główne przeznaczono 22,5 mln zł. Prace są realizowane w ramach zadania pn. „Zwiększenie przepustowości na wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych”. Zadanie finansowane ze środków budżetowych.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamierzają nadal zwiększać możliwości stacji i przeznaczą na prace dodatkowe środki.
Kłodzko Miasto już projektowane. Zakres prac o wartości blisko 60 mln zł, pozwoli na przebudowę dotychczasowego przystanku Kłodzko Miasto w stację z nowymi peronami, wyposażoną m.in. w windy. Zyskają podróżni – pociągi będą mogły kończyć lub rozpoczynać trasę w centrum miasta. To znaczne ułatwienie dla mieszkańców i turystów odwiedzających Kotlinę Kłodzką. Poprawi się przepustowość linii w kierunku: Kudowy, Międzylesia, Kamieńca Ząbkowickiego i Wałbrzycha. Obecnie trwa projektowanie, roboty rozpoczną się w IV kwartale br.
Autor: Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.