REKLAMA
Drogi Mosty Wiadomości
1 Minuta czytania

Wmurowanie kamienia węgielnego na budowie południowej obwodnicy Ostrołęki

Budowa południowej obwodnicy Ostrołęki wraz z mostem przez Narew wchodzi w kolejną fazę. Symbolicznym początkiem inwestycji było wmurowanie kamienia węgielnego, w którym uczestniczył minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Projekt jest realizowany dzięki wsparciu z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Wmurowanie kamienia węgielnego – południowa obwodnica Ostrołęki - minister infrastruktury
Wmurowanie kamienia węgielnego, fot. Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/
Spis treści

Kluczowa inwestycja dla miasta i regionu

Minister Dariusz Klimczak podkreślił, że obwodnica i nowa przeprawa mostowa to inwestycje długo wyczekiwane przez mieszkańców. Obecnie ruch tranzytowy odbywa się przez centrum miasta wąskimi ulicami, co obniża bezpieczeństwo i komfort życia. Po zakończeniu budowy tranzyt zostanie przeniesiony na nową trasę, odciążając układ komunikacyjny Ostrołęki.

Parametry obwodnicy i mostu

Południowa obwodnica Ostrołęki będzie przedłużeniem drogi wojewódzkiej nr 544, łącząc rondo im. mjr. Zygmunta Szendzielarza „Łupaszki” z rondem im. Jana Radomskiego i ulicą Goworowską.

Nowa przeprawa przez Narew o długości około 600 m powstanie w obrębie doliny rzecznej, na tarasie zalewowym. Inwestycja znajduje się na terenie Obszaru Specjalnej Ochrony Ptaków Natura 2000 Dolina Dolnej Narwi (PLB140014).

Korzyści dla komunikacji i środowiska

Budowa obwodnicy zapewni połączenie lewobrzeżnej i prawobrzeżnej części Ostrołęki oraz integrację trzech dróg wojewódzkich nr 627, 544 i 626. Przedsięwzięcie odciąży rondo im. Siemowita, usprawni rozdział ruchu lokalnego i tranzytowego, ograniczy emisję spalin i hałasu, a także przyczyni się do rozwoju gospodarczego regionu. Ważnym efektem będzie również likwidacja korków w centrum miasta i lepsze skomunikowanie sześciu powiatów.

Finansowanie inwestycji

Nowa obwodnica o długości około 4,5 km powstanie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 544. Koszt całkowity inwestycji to 200 mln zł, z czego:

  • 60 mln zł pochodzi z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg,
  • 75 mln zł z dotacji samorządu województwa mazowieckiego,
  • 65 mln zł ze środków budżetu Miasta Ostrołęki.
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.