Kierowcy korzystają z obwodnic Strzyżowa i Sanoka
Kierowcy korzystają z obwodnicy Strzyżowa i Sanoka. Inwestycje powstały dzięki unijnemu wsparciu. Obwodnica Sanoka była dofinansowana w ramach POIiŚ. Obwodnica Strzyżowa była dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego.
Obwodnica Sanoka
Prawie 7-kilometrowa obwodnica Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28 kosztowała ponad 207 milionów złotych. Dofinansowanie unijne wyniosło ponad 143 milionów złotych. W ramach inwestycji „Budowa obwodnicy Sanoka w ciągu DK28” powstały również przejścia dla zwierząt, kanalizacja deszczowa, a także niezbędne oznakowanie, bariery ochronne i oświetlenie.
– Nowa droga to wiele korzyści dla kierowców i pieszych oraz dla regionu. Wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta zwiększy bezpieczeństwo ruchu drogowego. Poprawi się komfort jazdy. Czas podróży będzie krótszy. Poprawią się możliwości rozwoju gospodarczego tej części Podkarpacia – podkreśla wiceminister Grzegorz Puda podczas uroczystości otwarcia, która odbyła się 31 stycznia 2020 r.
Obwodnica Strzyżowa
Budowa 6 kilometrowego odcinka obwodnicy Strzyżowa kosztowała ponad 110 milionów złotych. Unijne dofinansowanie wyniosło 93 miliony złotych. Częścią inwestycji „Budowa obwodnicy m. Strzyżów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 988” jest też budowa sześciu mostów, zatoki autobusowej, pięciu wiaduktów, oświetlenia i dróg dojazdowych.
– Na tę obwodnicę mieszkańcy Strzyżowa czekali od lat. Projekt udało się zrealizować dzięki wsparciu funduszy unijnych, które w 50 procentach pokryły koszty inwestycji – powiedział wiceminister Puda. – Województwo Podkarpackie w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych w obecnej perspektywie finansowej na inwestycje drogowe przeznaczyło ponad 900 mln zł. Tym samym znajduje się na piątym miejscu, wśród wszystkich RPO pod względem przeznaczonych pieniędzy na inwestycje drogowe – dodał.
Drogowcy udostępnili obwodnicę Strzyżowa kierowcom 23 grudnia 2019 roku.
Tekst i zdjęcie: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej