Prace rozpoczęły się w połowie lipca i potrwają do końca października. Z początkiem sierpnia zaczęła się frezowanie starych nawierzchni. Zakres prac obejmie wymianę warstwy ścieralnej oraz remont zatok autobusowych, chodników, odtworzenie oznakowania poziomego oraz montaż drogowych barier ochronnych stalowych. Roboty są wykonywane na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Odpowiada za nie firma Kobylarnia S.A., która w przetargu oprócz korzystnej ceny zaoferowała również najdłuższy okres gwarancyjny i skrócenie terminu robót do około 4 miesięcy. Wartość kontraktu to ponad 8 mln zł brutto.
W trakcie prac kierowcy powinni liczyć się z tymczasowymi utrudnieniami. Jezdnia na remontowanym odcinku jest zawężana do jednego pasa ruchu. Prędkość ograniczono do 60 km/h. Zakończenie robót planowane jest na przełomie października i listopada. Kierowcy na odcinku pomiędzy Bydgoszczą i Piłą na utrudnienia mogą napotkać również w Pawłówku pod Bydgoszczą, gdzie budowany jest wielopoziomowy węzeł.
Autor: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A.