– Obecnie prowadzimy szereg prac na pomoście oraz duży zakres robót na dojazdach – wyjaśnia prezes firmy Gotowski, Marek Gotowski. – Ułożone są już miedzy innymi pierwsze warstwy bitumiczne. Prace są rozłożone na etapy. Nie możemy zrealizować wszystkich robót od razu. Część z nich warunkuje zamkniecie starego obiektu. Dlatego w pierwszej kolejności skupiamy się na zapewnieniu przejezdności po nowo wykonanej konstrukcji mostu. Zakładamy, że początkowo ruch będzie odbywał się w sposób wahadłowy. Wówczas zyskamy możliwość dokończenia między innymi nowego ronda i rozpoczęcia rozbiórki starej przeprawy. Jednocześnie prowadzone będą roboty typowo wykończeniowe na nowym moście.
Nową trzyprzęsłową konstrukcję tworzą stalowe dźwigary zespolone z żelbetową płytą. Na jezdni znajdować się będą dwa pasy ruch oraz pobocze. Zaprojektowano również ciąg pieszo-rowerowy. Inwestycja połączona jest z budową nowych dróg dojazdowych oraz 4-wlotowego ronda. Powstaje ono po południowej stronie przeprawy na przecięciu ulicy J. Piłsudskiego i Wałów Jana Kazimierza. Koszt inwestycji to blisko 21 mln zł. Zakończenie wszystkich prac, łącznie z rozbiórką starej przeprawy planowane jest do listopada.
Nowy most w liczbach:
– długość całkowita – 139,8 m
– szerokość całkowita – 14,85 m
– szerokość jezdni – 8,5 m
Inwestor: Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu
Wykonawca: Firma „Gotowski” BKiP Sp. z o.o.
Autor: Firma „Gotowski” BKiP Sp. z o.o.