Kończy się I etap modernizacji stacji Rzeszów Główny
PLK kończą I etap modernizacji stacji Rzeszów Główny. Już w lutym podróżni zyskają dwa nowe zadaszone perony. Inwestycja warta 205 mln zł finansowana jest w ramach POIiŚ.
Inwestycja na półmetku, czas na kolejne udogodnienia dla podróżnych
W lutym, obok oddanych do użytku dwóch zmodernizowanych peronów, rozpocznie się kolejny etap przebudowy. Peron nr 3, podobnie jak dwa nowe, będzie powiększony i podwyższony. Wykonawcy pracować będą przy rozbudowywanym przejściu podziemnym. Od połowy lutego będzie można się nim przejść do peronu 2, natomiast docelowo połączy ono centrum Rzeszowa z ul. Kochanowskiego. Przejście będzie wyższe i szersze od dotychczasowego. PLK przewidziały w nim schody ruchome i windy, co pozwoli łatwo dostać się na perony osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.
Zakończenie zasadniczych prac budowlanych na stacji Rzeszów Główny planowane jest latem. Wówczas podróżni będą korzystać z wszystkich peronów i odnowionego przejścia podziemnego.
Wygodniejsze podróże z Rzeszowa Zachodniego
W połowie lutego na oddanym w 2019 r. przystanku Rzeszów Zachodni przy al. Wyzwolenia obok pierwszego czynny będzie także drugi peron. Takie rozwiązanie ułatwi podróże w kierunku zachodnim i północnym – w stronę Lublina i Krakowa.
W ramach projektu PLK modernizują także wiadukt kolejowy nad ul. Batorego. Połowa obiektu jest już gotowa do przejazdu pierwszych pociągów. Drugi etap prac przy wiadukcie ruszy w lutym i potrwa do połowy roku. Zmodernizowany obiekt będzie większy i szerszy od starego. Dzięki temu pod torami będzie więcej miejsca na budowę drogi i chodników, co usprawni komunikacje drogową. Prace „drogowe” są realizowane przez miasto.
Dotychczasowym efektem inwestycji PLK w Rzeszowie są już trzy mosty nad al. Wyzwolenia. Kierowcom służy także przebudowany przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Marii Konopnickiej.
Inwestycja w Rzeszowie realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Wartość umowy współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 mln zł netto.
Tekst i zdjęcia: Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.