Kończy się modernizacja linii Chybie – Nędza/Turze
Kończy się kompleksową modernizację linii Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze warta 459 mln zł. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Trakcja PRKiI, ZUE, STRABAG, Comsa i Strabag Rail.
Rozwiązania zastosowane podczas modernizacji linii przyczynią się do znacznego ograniczenia emisji hałasu i drgań do środowiska: wzdłuż trasy zostały zamontowane ekrany dźwiękochłonne, wykorzystano również przyszynowe wkładki wibroizolacyjne oraz technologię toru bezstykowego. Dzięki inwestycji podróż na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza skróci się łącznie o pół godziny. Pociągi przyspieszą nawet do 120 km/h z prędkości 20-50 km/h obowiązującej przed modernizacją.
Zakończenie prac realizowanych przez Trakcję PRKiI jako lidera konsorcjum, zgodnie z zapisami umowy z zamawiającym, planowane jest na lipiec 2019 r. Całość inwestycji wartej ponad 459 mln zł brutto realizuje konsorcjum Trakcji PRKiI (lider) oraz ZUE S.A., STRABAG Sp. z o.o., Comsa S.A. i Strabag Rail a.s.
Tekst i zdjęcia: Robert Kuczyński, Trakcja PRKiI S.A.