Lepsza podróż pociągiem do Milicza i Krotoszyna
Około 40 km linii kolejowej od Grabowna Wielkiego przez Milicz w stronę Krotoszyna zmodernizowały PLK. Inwestycja warta 155 mln zł była realizowana ze środków budżetowych. Dzisiaj linia zostanie otwarta dla ruchu towarowego.
Pociągiem szybciej pojedziemy z Wrocławia do Krotoszyna
11 marca linia zostanie otwarta dla ruchu towarowego. 25 marca planowane są pociągi pasażerskie. Składy z Wrocławia Głównego dojadą do Krotoszyna w ok. 1 h 50 min, do Milicza w półtorej godziny. Na stacjach i przystankach Grabowno Wielkie, Bukowice Trzebnickie, Krośnice, Milicz, Wierzchowice, Rakoniewice Milickie, Cieszków przebudowane zostały perony. Są wyposażone w wiaty, tablice informacyjne oraz oświetlenie, a także przystosowane do obsługi podróżnych z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Przystanek Bukowice Trzebnickie został przebudowany i zapewnia sprawne i bezpieczne wymijanie się pociągów. Takie rozwiązanie zwiększa przepustowość linii – może przejeżdżać większa liczba pociągów.
Towary z Dolnego Śląska sprawniej pojadą po torach
Na 40 km trasie Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykonały kompleksową wymianę sieci trakcyjnej. Są nowe konstrukcje i słupy. Wyremontowane wiadukty i przepusty pozwolą na prowadzenie ciężkich składów pociągów towarowych o nacisku do 221 kN/oś. Jest to istotne, gdyż linia Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego, to odcinek trasy przeznaczonej do przewozów dużych, ponadnormatywnych ładunków z Wrocławia na północ kraju.
Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym w Grabownie Wielkim umożliwi prowadzenie ruchu pociągów i zabezpieczenie trasy na odcinku Grabowno Wielkie – Milicz.
Podniesiony został poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. 19 przejazdów ma nową nawierzchnię drogową i nowe oświetlenie. Na 12 przejazdach są zamontowane nowe urządzenia zabezpieczające i kamery. Usprawnienie i podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu zapewnią również przebudowane urządzenia przewodowej i radiowej łączności kolejowej.
Tekst i zdjęcie: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.