Modernizacja linii kolejowej nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom na finiszu
Na ukończeniu są prace modernizacyjne na odcinku Radzice – Wolanów w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom Główny. Pasażerowie już korzystają z nowych, komfortowych peronów na stacjach i przystankach między Drzewicą a Przysuchą. Po zakończeniu wszystkich robót pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h, co skróci czas podróży i zwiększy przepustowość trasy.
Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obejmuje kompleksową modernizację torów, sieci trakcyjnej oraz przejazdów kolejowo-drogowych. Całkowita wartość prac wynosi około 140 mln zł, a finansowanie pochodzi z budżetu państwa.
Nowe perony i udogodnienia dla pasażerów
Mieszkańcy powiatów opoczyńskiego, przysuskiego i radomskiego korzystają już z przebudowanych peronów na trzech przystankach: Bieliny Opoczyńskie, Zygmuntów i Smogorzów Przysuski oraz na stacji Przysucha. Zakończenie prac wykończeniowych trwa jeszcze w Skrzynnie, Wieniawie, Podborze oraz na stacjach Drzewica i Wolanów.
Nowe, wyższe perony wyposażono w antypoślizgową nawierzchnię z wypukłą fakturą i ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zainstalowano energooszczędne oświetlenie LED, nowe wiaty, ławki, gabloty z rozkładami jazdy i tablice informacyjne. Do końca roku podobne udogodnienia pojawią się również w pozostałych lokalizacjach.
Szybsze i bezpieczniejsze połączenia między województwami
Rewitalizacja linii nr 22 ma kluczowe znaczenie dla poprawy połączeń między województwem łódzkim a mazowieckim. Modernizacja jednego z dwóch torów o długości 47 km obejmuje odcinek od Radzic w województwie łódzkim do Wolanowa koło Radomia.
Przed rozpoczęciem prac prędkość pociągów wynosiła od 40 do 100 km/h. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą 120 km/h, a towarowe – 100 km/h. Prędkość ta obowiązuje już na sąsiednim torze, zmodernizowanym wcześniej.
Bezpieczeństwo poprawiono także na 16 przejazdach kolejowo-drogowych, które zyskały nową nawierzchnię, system odwodnienia, a w Karczówce dodatkowo sygnalizację świetlną.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
