Nowoczesna trasa kolejowa do 2026 roku
Pod koniec przyszłego roku podróżni zyskają nową jakość podróżowania w Beskid Żywiecki i pod Tatry. Modernizacja linii nr 97 zapewni dogodniejsze połączenia do pracy, szkoły oraz w celach turystycznych. Projekt zakłada całkowitą przebudowę infrastruktury na długości 35 km. Rozebrano już wyeksploatowane tory, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wzmocniono podtorze, zabezpieczono skarpy i rozpoczęto układanie nowych kabli teletechnicznych.
Modernizacja stacji i przystanków
Efekty prac widoczne są także na peronach w Stryszawie, Żywcu Sporyszu, Pewli Małej, Pewli Wielkiej Centrum i Pewli Wielkiej. Zmodernizowane obiekty zostaną dostosowane do potrzeb wszystkich pasażerów, w tym osób o ograniczonej mobilności. Komfort podróży poprawią nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne, oznakowanie oraz oświetlenie. Dodatkowe udogodnienia stanowią ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze.

Bezpieczna infrastruktura kolejowa
Ważnym elementem inwestycji jest przebudowa 90 przepustów, remont 10 mostów oraz jednego wiaduktu. Zapewni to odpowiedni stan techniczny obiektów inżynieryjnych i sprawne prowadzenie ruchu kolejowego.
Harmonogram i finansowanie
Prace realizowane są w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka”. Zakończenie inwestycji planowane jest na drugie półrocze 2026 roku.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
