Utrudnienia:
- 1.05 g. 11.00-12.00 jezdnia w stronę Warszawy, g. 12.30-13.30 jezdnia w stronę Łodzi,
- 2.05 g. 18.00-19.00 jezdnia w stronę Warszawy, g. 19.30-20.30 jezdnia w stronę Łodzi,
- 3.05 g. 12.00-13.30 jezdnia w stronę Warszawy, g. 14.00-15.30 jezdnia w stronę Łodzi.
Przy wyłączeniu z ruchu lewego pasa kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu, natomiast przy zajęciu prawego pasa i awaryjnego, kierowcy będą się poruszali jednym pasem.
13 miejsc do ważenia
Na Mazowszu preselekcyjny system ważenia pojazdów działa w 13 lokalizacjach. Na DK2 w Kałuszynie i Starych Groszkach, S7 rejon węzłów: Skurów, Szydłowiec Płd., Napierki i Mława Płd., S8 rejon węzłów: Mszczonów Płd., Siestrzeń, Wyszków Płn., Prosienica oraz A2 rejon węzłów Halinów i Mińsk Maz.
Inteligentny system – wagi preselekcyjne
Narzędziem, które w prosty i skuteczny sposób pozwala walczyć ze zjawiskiem przeciążonych pojazdów jest inteligentny system wagowej preselekcji pojazdów. Składa się on m.in. z wagi dynamicznej (czujnika bądź platformy wagowej), kamer wideo służących do rejestracji całego zdarzenia, kamer do identyfikacji pojazdu poprzez rozpoznawania tablic rejestracyjnych, tablic zmiennej treści oraz szaf sterujących.
System działa tak, że kiedy po czujnikach umieszczonych w jezdni przejeżdża nadmiernie obciążony pojazd, system rejestruje informacje o nacisku każdej z osi i o jego masie całkowitej. Umieszczona nad jezdnią kamera wykonuje zdjęcie pojazdu i jego tablicy rejestracyjnej. W chwili przekroczenia dopuszczalnych parametrów, na tablicy znaków zmiennej treści pojawia się numer tablicy rejestracyjnej z informacją o przekroczonych naciskach, przekroczonej długości pojazdu lub prędkości w zależności od tego, do czego waga preselekcyjnego ważenia została przystosowana. Informacja o przekroczeniu dopuszczalnych wartości trafia w tym samym momencie do inspektorów transportu drogowego, którzy zatrzymują ciężarówkę i ważą ją na wadze stacjonarnej. Gdy potwierdzone zostanie przeciążenie pojazdu, nakładana zostaje kara.