Po zamontowaniu kładki utrudnienia zostaną usunięte. Kolejna zmiana organizacji ruchu związana będzie już z przystąpieniem do robót głównych przebudowy wiaduktów na S86. Te prace rozbiórkowe rozpoczną się niezwłocznie po uzyskaniu zatwierdzenia projektu organizacji ruchu przez Miasto Katowice.
Co dalej?
GDDKiA jest na końcowym etapie uzgadniania organizacji ruchu dla pojazdów korzystających zarówno z drogi ekspresowej, jak i ul. Bohaterów Monte Cassino oraz komunikacji zbiorowej. Harmonogram rozpoczęcia przebudowy wiaduktów uzależniony jest od zatwierdzenia organizacji ruchu na czas trwania prac budowlanych. Jeśli nie zajdą nieprzewidziane okoliczności, całość prac powinna zakończyć się w grudniu 2025 roku.
Organizacja ruchu na czas przebudowy
W czasie przebudowy wiaduktów, w zależności od etapu prac, będą wprowadzane kolejne zmiany organizacji ruchu. Co ważne, GDDKiA dąży do tego, aby na każdym z etapów, kierowcy na drodze ekspresowej mieli do dyspozycji po dwa pasy w każdym z kierunków. Dla zmotoryzowanych użytkowników ul. Bohaterów Monte Cassino zostaną przygotowane specjalne objazdy. Komunikacja zbiorowa będzie dojeżdżała do nowych przystanków przy rozebranym wiadukcie, a pasażerowie przejdą nad S86 wykorzystując wybudowaną w tym celu kładkę dla pieszych.
Skrócenie czasu trwania utrudnień
Wykonawca zobowiązał się tak prowadzić prace, aby czas trwania utrudnień był możliwie najkrótszy. Utrudnienia skutkujące koniecznością poprowadzenia ruchu między jezdniami S86 poprzez przejazdy technologiczne będą mogły trwać w okresie wakacyjnym, czyli od 1 lipca do 31 sierpnia, a po tym terminie jeszcze maksymalnie przez 60 dni.
Nowa konstrukcja zastąpi starą
Przebudowywane obiekty składają się z dwóch niezależnych wiaduktów służących do przeprowadzenia dwujezdniowej ul. Bohaterów Monte Cassino wraz z ciągiem pieszym i rowerowym nad drogą ekspresową S86 (al. Roździeńskiego) oraz przylegającej kładki technologicznej, na której umieszczono rurociąg. Nowe wiadukty będą miały niemal identyczne parametry, jak poprzednie obiekty wybudowane w latach 80. XX wieku. Długość obiektów wyniesie blisko 85 m, a szerokość pojedynczego obiektu – 14,2 m. Konstrukcję wiaduktu stanowić będzie czteroprzęsłowy układ wykonany z prefabrykowanych belek strunobetonowych typu T.