Mostostal Warszawa wybuduje S7 Załuski – Modlin
31 marca br. GDDKiA wybrała ofertę spółki Mostostal Warszawa jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę S7 Płońsk – Czosnów, na odcinku węzeł Załuski (z węzłem) – węzeł Modlin (bez węzła).
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 12 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Załuski i Ostrzykowizna. Powstanie fragment nowego przebiegu drogi krajowej nr 62 w rejonie węzła Ostrzykowizna. Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Kalendarium
12 sierpnia 2019 r. – ogłoszenie przetargu nieograniczonego.
21 listopada 2019 r. – otwarcie ofert.
31 marca 2020 r. – wybór najkorzystniejszej oferty firmy Mostostal (ok. 635,1 mln zł).
Po zakończeniu bez uwag kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych oraz po przedłożeniu przez Wykonawcę gwarancji należytego wykonania umowy, niezwłocznie podpiszemy umowę.
Na jakim etapie są pozostałe dwa odcinki?
W przypadku odcinka S7 Modlin – Czosnów (o długości 9,7 km) trwa kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po zakończeniu jej bez uwag i pozyskaniu od Wykonawcy gwarancji należytego wykonania, będziemy mogli zawrzeć kontrakt. Jeśli chodzi o odcinek S7 Siedlin – Załuski (o długości 12,9 km), po pozytywnym dla GDDKiA rozstrzygnięciu odwołań, wykonujemy czynności zmierzające do wyboru oferty najkorzystniejszej.
Tekst i zdjęcie: GDDKiA