REKLAMA
Budownictwo Drogi Inż. Bezwykopowa Mosty Tunele Wiadomości
1 Minuta czytania

Mostostal Warszawa: Zwycięzcy licytacji WOŚP zwiedzili maszynę TBM „Karpatka”

7 sierpnia 2024 r. spółka Mostostal Warszawa gościła w Babicy zwycięzców tegorocznej aukcji WOŚP, którzy zobaczyli maszynę drążącą tunel na trasie budowanego odcinka drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe – Babica.

Zdjęcie: Mostostal Warszawa SA, www.mostostal.waw.pl

– Dla Mostostalu Warszawa to była przyjemność, móc podzielić się wiedzą oraz know-how w zakresie realizacji tunelowej. Dziękujemy gościom za wsparcie szczytnej aukcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz za wizytę na terenie budowy, podczas której wykazali oni duże zainteresowanie realizowaną inwestycją – powiedział Artur Salachna, Kierownik Budowy S19 Tunel Mostostalu Warszawa.

Odcinek S19 Rzeszów Południe – Babica

Wizyta gości rozpoczęła się od przejazdu samochodem 4×4 przez teren realizowanego 10,3 km odcinka S19. W jego skład – oprócz tunelu – wejdzie sześć estakad, dwa wiadukty oraz trzy przejścia dla zwierząt.

Wybudowane zostanie również pierwsze w województwie podkarpackim Centrum Zarządzania Tunelem. Inwestycja obejmuje także budowę dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP): MOP Lutoryż (kierunek Rzeszów i Barwinek) oraz dwóch lądowisk dla śmigłowców Lotniczego Pogotowia Ratunkowego (na MOP Lutoryż w kierunku Rzeszowa i przy Centrum Zarządzania Tunelem).

Zwycięzcy aukcji WOŚP obejrzeli również Zakład Prefabrykacji w Lutoryżu, gdzie powstają prefabrykaty służące za obudowę realizowanego tunelu.

Tunel

Zwieńczeniem spotkania była wizyta w maszynie TBM, która 11 lipca br. rozpoczęła drążenie tunelu o docelowej długości 2,2 km.

TBM „Karpatka”, która była przedmiotem zwiedzania, to imponujących rozmiarów maszyna o wadze 4 367 ton. Sama tarcza maszyny waży 400 ton, a jej średnica wynosi ponad 15 metrów. W tarczy znajduje się 471 narzędzi służących do wiercenia, a maksymalny ucisk „Karpatki” podczas drążenia wynosi 31 700 ton.

Szczególne podziękowania Mostostal Warszawa kieruje do Janusza Puki, Kierownika Robót na Budowie S19 Tunel MW oraz Damiana Beksy, Osoby Wyższego Dozoru Ruchu w Specjalności Górniczej na Budowie Tunel S19 MW, którzy opowiedzieli gościom o wyzwaniach zw. Z realizacją inwestycji infrastrukturalnej i tunelowej.

Podziękowania również dla Adama Babuli, Głównego Specjalisty ds. Przygotowania Produkcji na Budowie S19 Tunel MW, inicjatora tegorocznej zbiórki dla WOŚP w Mostostalu Warszawa.

Kontrakt realizuje konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construcción. Umowa na kwotę ok. 2,2 mld zł została podpisana w lipcu 2020 r. Prace budowlane rozpoczęły się w kwietniu 2022 r.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA