- do 30 tramwajów jednokierunkowych o długości 32-34 m,
- do 30 tramwajów dwukierunkowych o długości 32-34 m,
- do 30 tramwajów jednokierunkowych o długości 42-45 m.
Dostawą do 30 nowych tramwajów jednokierunkowych o długości 32-34 m są zainteresowani dwaj dostawcy:
- Konsorcjum Stadler Polska i Stadler Środa z ceną 18 051 000 zł netto za jeden wagon,
- Bozankaya Otomotiv Makina Imalat Ithalat Ve Ihracat SA z ceną 12 160 000 zł netto za jeden wagon.
Dostawą do 30 nowych tramwajów dwukierunkowych o długości 32-34 m także są zainteresowani dwaj dostawcy:
- Konsorcjum Stadler Polska i Stadler Środa z ceną za jeden wagon 20 474 000 zł netto za jeden wagon,
- Bozankaya Otomotiv Makina Imalat Ithalat Ve Ihracat SA z ceną 12 551 000 zł netto za jeden wagon.
Dostawą do 30 nowych tramwajów jednokierunkowych o długości 42-45 m jest zainteresowany jeden dostawca:
- Bozankaya Otomotiv Makina Imalat Ithalat Ve Ihracat SA z ceną 16 331 000 zł netto za jeden wagon.
Wszystkie przesłane do MPK SA w Krakowie oferty będą dokładnie sprawdzane i weryfikowane. Po upewnieniu się, że producenci dołączyli wszystkie wymagane dokumenty i spełnili wszystkie wymagania zostanie wybrana najlepsza oferta. Kryterium wyboru jest nie tylko cena, ale także warunki techniczne.
Liczba tramwajów, którą ostatecznie uda się zamówić będzie zależała od możliwości finansowych MPK w Krakowie oraz uzyskanych środków zewnętrznych. Krakowski przewoźnik przygotowuje już wniosek o dofinansowanie do zakupu 30 tramwajów w ramach programu FenIKS.
Decydując o zakresie zamówienia i rodzaju tramwajów, które będą kupowane, MPK SA brało pod uwagę zarówno oczekiwania pasażerów, jak również intensywny rozwój sieci torowisk w Krakowie (trwają prace przy budowie linii do Mistrzejowic, a w planach miasta jest powstanie kilku kolejnych tras, w tym m.in. na Azory).
MPK planuje, że po dostawie nowych wagonów z ruchu zostaną wycofane wszystkie tramwaje bez niskiej podłogi i klimatyzacji. Dzięki temu po zakończeniu dostaw, cała tramwajowa flota MPK będzie złożona wyłącznie z pojazdów z niską podłogą, wyposażonych w klimatyzację i system informacji pasażerskiej. To szczególnie ważne dla osób z ograniczoną mobilnością, przede wszystkim osób poruszających się na wózkach oraz osób niewidomych i słabowidzących. Ta grupa pasażerów będzie mogła bez przeszkód podróżować każdym krakowskim tramwajem, co będzie takim standardem jaki udało się uzyskać we flocie autobusowej MPK SA już w 2018 roku (od tego roku wszystkie autobusy MPK są niskopodłogowe).