Wykonawca zakończył renowację elewacji części budynku, pod którym biegną tory. Odtworzono obramowanie zabytkowego zegara oraz historyczne logo „Bt” na elewacji. Konstrukcja stalowa nastawni oraz podpory bramownicy zostały oczyszczone i odmalowane. Dach jest wyremontowany, a okna wymienione na nowe. Kończy się montaż oświetlenia zewnętrznego pod gzymsem dachu, dzięki czemu obiekt będzie podświetlony i widoczny także nocą. Obecnie prace remontowe prowadzone są we wnętrzu oraz w niższej części budynku. Zakres robót został uzgodniony i zaakceptowany przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Nastawnia bramowa jest ważną częścią miasta i stacji Bytom. Po przeprowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pracach, odzyska blask i ponownie stanie się wizytówką stacji.
Wartość zadania to 1,1 mln zł netto, finansowanie pochodzi ze środków własnych.
Jednocześnie PLK realizuje dofinansowaną z funduszy unijnych inwestycję o wartości 1,2 mld zł netto na linii kolejowej Chorzów Batory – Nakło Śląskie, której częścią jest modernizacja stacji Bytom wraz z halą peronową. Pod koniec roku planowane jest przywrócenie ruchu do stacji Bytom od strony Chorzowa i Tarnowskich Gór – pociągi pojadą wtedy pod zabytkową nastawnią, jak to miało miejsce dawniej. Zakończenie wszystkich prac na linii kolejowej planowane jest w 2025 r.