REKLAMA
Motoryzacja Wiadomości
2 Minuty czytania

Nowa odsłona programu „NaszEAuto”

Zmieniony program „NaszEAuto” poszerza grono beneficjentów i zwiększa dostępność dopłat do zakupu pojazdów elektrycznych. Dzięki rozszerzeniu wsparcia i uproszczeniu procedur rząd przyspiesza rozwój zeroemisyjnego transportu w Polsce.

Wiceminister Krzysztof Bolesta podczas konferencji o programie NaszEAuto
Zdjęcie: Ministerstwo Klimatu i Środowiska, www.gov.pl/web/klimat/
Spis treści

Więcej beneficjentów i większe dopłaty w programie „NaszEAuto”

12 listopada 2025 r. Ministerstwo Klimatu i Środowiska oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zaprezentowały zmienioną wersję programu NaszEAuto, której celem jest przyspieszenie transformacji transportu w kierunku zeroemisyjności.

Z programu skorzystało już ponad 19,5 tys. wnioskodawców, a łączna kwota przyznanych dotacji przekroczyła 600 mln zł. W nowej odsłonie wsparciem objęto również pojazdy kategorii M2 i N1, czyli małe busy i samochody dostawcze.

O dofinansowanie mogą ubiegać się m.in. organizacje pozarządowe, parki narodowe, jednostki samorządowe, szkoły oraz placówki medyczne.

Wyższe kwoty wsparcia i szybsze wypłaty

Budżet programu wynosi 1,1 mld zł, z czego wykorzystano już ponad połowę środków. Nowe zasady przewidują:

  • do 40 tys. zł dopłaty dla samochodów osobowych (M1),
  • do 70 tys. zł dla pojazdów dostawczych (N1),
  • do 600 tys. zł dla busów (M2).

Utrzymano premię za zezłomowanie pojazdu, natomiast zniesiono premię za niski dochód. Czas oczekiwania na wypłatę dotacji skrócono do około siedmiu miesięcy.

– Zwiększamy atrakcyjność programu, otwierając go na instytucje realizujące ważne społecznie zadania. Chcemy, aby elektromobilność stała się standardem nie tylko w firmach, ale także w szkołach, szpitalach i parkach narodowych – podkreślił wiceminister klimatu i środowiska Krzysztof Bolesta.

Stabilny rozwój elektromobilności w Polsce

Program „NaszEAuto” jest częścią szerszej strategii rozwoju transportu zeroemisyjnego realizowanej przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Obejmuje ona zarówno wsparcie dla zakupu pojazdów elektrycznych, jak i rozwój infrastruktury ładowania oraz modernizację sieci elektroenergetycznych.

Z funduszy modernizacyjnych finansowane są m.in. programy:

  • „Wsparcie budowy stacji ładowania”,
  • „Rozbudowa sieci elektroenergetycznych”,
  • „Wsparcie zakupu pojazdów kategorii N2 i N3”.

W pierwszym naborze na budowę stacji ładowania złożono 352 wnioski o łącznej wartości ponad 2 mld zł, a łączna moc planowanych instalacji przekroczyła 1,15 GW.

– Wspólnie z samorządami, przedsiębiorcami i organizacjami społecznymi budujemy rynek nowoczesnego transportu, który zmniejszy emisje i poprawi jakość życia mieszkańców – zaznaczył wiceminister Bolesta.

Kierunek: zeroemisyjny transport przyszłości

Zmiany w programie „NaszEAuto” wpisują się w długofalową strategię rozwoju czystego transportu w Polsce. Rozszerzenie dostępu do dopłat oraz uproszczenie procedur ma na celu zwiększenie liczby pojazdów elektrycznych zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym.

– Transformacja transportu to inwestycja w ludzi – w tańszy, czystszy i bardziej dostępny transport dla wszystkich – dodał wiceminister klimatu i środowiska.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.