Zgodnie z deklaracją wykonawcy (firmy Gülermak) tramwaje będą kursowały do przedostatniego przystanku przed pętlą, a na pętli, gdzie trwają ostatnie prace, będą zawracały w ramach przejazdów technicznych. Z kolei pod rondem Polsadu ukończono już prace nad kondygnacją poziomu -1, a aktualnie wydobywana jest ziemia z przestrzeni poziomu -2.
Nowa linia tramwajowa do Mistrzejowic będzie miała długość 4,5 km. Dzięki budowie nowej linii skróci się czas przejazdu z Mistrzejowic do centrum miasta. Szacuje się, że z nowej linii będzie korzystać 2700 pasażerów na godzinę.
Budowa KST IV jest realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Za realizację projektu odpowiedzialna firma Gülermak. Po zakończeniu inwestycji firma przez kolejne 20 lat będzie odpowiadała za utrzymanie torowiska, a po tym okresie przekaże miastu w pełni zmodernizowaną linię. Jest to jeden z największych projektów realizowanych w Europie w formule PPP.