REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Nowa inwestycja infrastrukturalna w południowo-zachodniej części Krakowa

Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie ogłosił przetarg na opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji rozbudowy ulicy Bunscha i budowy ulicy Humboldta. Głównym elementem opracowania ma być też nowa linia tramwajowa w południowo-zachodniej części Krakowa.

Zdjęcie: Jan Graczyński, www.krakow.pl

To inwestycja, która ułatwi poruszanie się w południowo-zachodniej części Krakowa. ZIM ogłosił przetarg na wykonawcę koncepcji rozbudowy ul. Bunscha, budowy ulicy Humboltda oraz budowy nowej linii tramwajowej i tras rowerowych. W ramach zadania ma zostać także rozbudowana ul. Skotnicka po obu stronach autostradowej obwodnicy Krakowa.

– Zadaniem projektanta, którego chcemy wyłonić w przetargu będzie zaproponowanie przynajmniej 3 wariantów koncepcji tej inwestycji, spośród których wskazane będzie rozwiązanie preferowane do dalszych prac. Będzie ono także stanowić podstawę do uzyskania decyzji środowiskowej. W ramach tego postępowania przeprowadzone będą konsultacje społeczne – mówi Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Wykonawca na kompletną realizację zadania, a więc zaproponowanie wariantów koncepcji, uzyskanie wszelkich uzgodnień, wskazanie rozwiązania optymalnego, przygotowanie i złożeniem materiałów do uzyskania decyzji środowiskowej i uzyskanie tej decyzji, będzie miał 20 miesięcy licząc od podpisania umowy.

Zgodnie z założenie, ul. Bunscha ma zostać rozbudowana na odcinku ok. 1,4 km. Na jej przedłużeniu ma powstać ulica Humboldta o długości ok. 1.3 km. Następnie na odcinku od ul. księdza Trockiego do węzła autostradowego A4 Kraków – Skawina ma zostać rozbudowa ul. Skotnicka (ok. 1 km).

Wzdłuż tych wszystkich elementów układu drogowego powstanie nowa linia tramwajowa. Będzie się ona zaczynała od pętli Czerwone Maki. W przypadku komponentu tramwajowego rozważane są dwie opcje: pierwsza to budowa linii wzdłuż ulic Bunscha, Humboldta i Skotnickiej do pętli wraz z terminalem i parkingiem, który miałby być zlokalizowany w rejonie węzła autostradowego, po jego wschodniej lub zachodniej stronie. W ramach drugiej opcji, linia tramwajowa kończyłaby się pętlą i parkingiem P+R w rejonie rozjazdu z przyszłą linią do os. Kliny, po zachodniej stronie Szpitala im. Babińskiego.

Dodatkowo, planuje się rozbudowę ul. Skotnickiej na odcinku od węzła autostradowego do obwodnicy Skawiny (1 km) w dwóch wariantach.

W ramach całego zadania wybudowane mają zostać także trasy rowerowe, chodniki i przystanki autobusowe. Ponadto przebudowane będą skrzyżowania, a także wybudowana lub przebudowana infrastruktura podziemna.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA