Teren objęty najnowszą umową umożliwi odsunięcie od nabrzeży procesów, które nie muszą być wykonywane blisko burty oraz pozwoli na poszerzenie zakresu usług, dzięki czemu zwiększona zostanie przepustowość terminalu, a także podniesie się poziom jego atrakcyjności dla klientów.
DCT Gdańsk to największy terminal głębinowy w regionie Morza Bałtyckiego i jedyny obiekt, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal posiada głębokowodne nabrzeże o długości 1,3 km, obsługiwane przez 14 suwnic nabrzeżowych STS. Rocznie terminal obsługuje ponad 620 statków (w tym 100 największych kontenerowców świata). Rozpoczął działalność w 2007 roku, a w 2019 przekroczył 2 mln TEU przeładunków. Obecność DCT w gdańskim porcie przyczyniła się do rozwoju gospodarczego regionu, tworząc tysiące nowych miejsc pracy zarówno bezpośrednio, jak i na zapleczu – w dobrze prosperujących przedsiębiorstwach intermodalnych, logistycznych i usługowych. Dzięki skali terminalu powstają nowe szlaki logistyczne nie tylko w Polsce, ale także transgraniczne do krajów sąsiednich, a wielomilionowe inwestycje infrastrukturalne, które Port Gdańsk realizuje ze środków unijnych zapewniają, że terminal DCT Gdańsk, jak również inni najemcy portu, są nadal bardzo dobrze połączeni drogowo i kolejowo z Polską i kluczowymi rynkami Europy Środkowej.
Port Gdańsk dysponuje niemal 700 hektarowym, bardzo dobrze skomunikowanym obszarem zarówno pod względem drogowym, jak i kolejowym. Jeszcze w 2021 roku mają zakończyć się kluczowe dla portu, współfinansowane ze środków CEF przedsięwzięcia, do których zaliczają się m.in. pogłębienie toru wodnego w porcie wewnętrznym, modernizacja nabrzeży o łącznej długości ponad 5 km oraz rozbudowa i modernizacja sieci drogowo-kolejowej w porcie zewnętrznym. Kolejna umowa z DCT Gdańsk, jak i inne zawarte w 2020 roku, są potwierdzeniem ogromnego potencjału Portu Gdańsk, którego wyniki przeładunkowe oscylują na poziomie około 50 mln ton rocznie.
Na terenie Portu Gdańsk wciąż dostępne są tereny pod inwestycje, o łącznej powierzchni ponad 70 ha, w tym bardzo atrakcyjny teren z bezpośrednim dostępem do już istniejącego pirsu głębokowodnego.
Źródło: Ministerstwo Infrastruktury
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan