Nowe możliwości Wrocławskiego Węzła Kolejowego
PLK ogłosiły przetarg na opracowanie w wstępnego studium wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego oraz studium wykonalności dla linii kolejowej C-E 59 na odc. Święta Katarzyna – Wrocław Muchobór/Wrocław Świebodzki.
W ramach studium mają być rozważane m.in.: odbudowa stacji Wrocław Świebodzki nawet z możliwością stacji przelotowej, budowa połączenia do lotniska we Wrocławiu, przejście linii kolei dużych prędkości przez wrocławski węzeł kolejowy, przebudowa wrocławskiej linii średnicowej, budowę bezkolizyjnych układów na wlotach linii średnicowej celem oddzielenia ruchu regionalnego i dalekobieżnego oraz wykorzystanie linii towarowych do ruchu pasażerskiego.
Jak sprawniej wyjechać i wjechać do Wrocławia? PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zleciły również opracowanie studium wykonalności dla linii kolejowej C-E 59 na odcinku Święta Katarzyna – Wrocław Muchobór/Wrocław Świebodzki. Celem opracowania jest ustalenie niezbędnego zakres robót dla dostosowania linii kolejowej C-E 59 (z Wrocławia w stronę Opola) do wymogów europejskiej sieci kolejowej TEN-T. Studium umożliwi złożenie aplikacji o przyznanie środków unijnych w perspektywie 2021-2027. Przedmiotem analiz studialnych są linie kolejowe należące do korytarza transportowego C-E 59 na odcinku Święta Katarzyna – Wrocław Brochów – Wrocław Stadion – Wrocław Muchobór – Wrocław Kuźniki, linie kolejowe znajdujące się w obrębie miasta Wrocław oraz linie kolejowe mające wpływ na ruch pociągów na odcinku C-E 59.
Termin składania ofert upływa 14 czerwca 2019 r. Przewidywany czas opracowania wstępnego studium wykonalności, dot. Wrocławskiego Węzła Kolejowego wynosi 34 miesiące, a dla linii kolejowej C-E 59 18 miesięcy.
Tekst i zdjęcie: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.