Kolejarze wyposażyli stację Zawiercie w nowoczesną nastawnię, z której dyżurni ruchu za pomocą komputerowych urządzeń czuwają nad bezpiecznym przejazdem pociągów. Do współpracy z systemami cyfrowymi przystosowany został układ torów i sieć trakcyjna na stacji, a także sieć i urządzenia telekomunikacyjne oraz elektroenergetyczne.
W rejonie stacji zamontowano 10 nowych rozjazdów wyposażonych w system elektrycznego ogrzewania, gwarantujący sprawny ruch w warunkach zimowych. Przebudowa objęła ok. 2 km torów i ok. 10 km sieci trakcyjnej.
W ramach inwestycji przebudowano też perony na stacji. Wymieniono płyty i wybudowano dwie otwarte poczekalnie. Peron przy budynku dworca został wydłużony w kierunku przejścia podziemnego i skrócony od strony nastawni (zachowano jego długość 400 m).
Inwestycja była realizowana w ramach zadania „Zaprojektowanie i budowa nowych urządzeń srk w stacji Zawiercie oraz roboty towarzyszące”.