REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Nowy wiadukt na ul. Rydla w Krakowie

PLK informują, że w drugiej połowie maja nowy wiadukt na ul. Rydla w Krakowie ułatwi komunikację kierowcom i pieszym, zwiększy poziom bezpieczeństwa oraz zapewni sprawny przejazd pociągów na linii E30 Kraków – Katowice.

 
Nowy wiadukt na ul. Rydla z góry, fot. PKP PLK
Nowy wiadukt na ul. Rydla z góry, fot. PKP PLK
 
Prace przy wiadukcie na ul. Rydla, fot. PKP PLK
Prace przy wiadukcie na ul. Rydla, fot. PKP PLK
Nowy wiadukt kolejowy, czyli przejazd pod torami, wybudowano na ruchliwej ul. Rydla, która krzyżuje się z 6 torami. Obiekt zwiększy bezpieczeństwo na ważnym szlaku kolejowym, łączącym Kraków Główny z lotniskiem i Katowicami. Mieszkańcy Krakowa będą mogli skorzystać z przejazdu pod linią kolejową w drugiej połowie maja.

Na ostatnim etapie prac powstaje droga, budowane są kanały odwadniające, układane chodniki. Wykonawca ustawi barierki oddzielające pieszych od jezdni i zabezpieczające przed wtargnięciem na tory oraz położy ostatnią warstwę asfaltu. Elementy konstrukcji będą pomalowane i zabezpieczane antykorozyjnie.

Wykonawca musiał wywieźć z placu budowy ok. 1200 wywrotek gruntu. Nowy obiekt ma 111 m długości i 4,6 m wysokości. Kierowcy pojadą jezdnią o dwóch pasach ruchu, po 3,5 m każdy. Piesi przejdą dwoma oświetlonymi chodnikami o szerokości 2 m. Chodniki są ok. 2 m wyżej niż jezdnia, co ułatwi przechodzenie na drugą stronę torów i znacznie poprawi bezpieczeństwo.

34 wiadukty – by było bezpiecznie i szybciej przez tory między Katowicami a Krakowem


Na linii kolejowej E30, pomiędzy Krakowem i Katowicami, PLK buduje 10 nowych i modernizuje 24 wiadukty. Nowe obiekty, budowane są w miejscu przejazdów kolejowo-drogowych. To m.in. wiadukty drogowe w Trzebini, Krzeszowicach oraz w Jaworznie. Pozostałe 24 to gruntownie modernizowane konstrukcje. Wszystkie zwiększą możliwości kolei i przyniosą pozytywne efekty dla bezpieczniejszego i sprawniejszego systemu komunikacji w regionie.

PLK prowadzą modernizację na niemal całej długości trasy Kraków – Katowice. Wartość inwestycji to w sumie ok. 2 mld zł. Po zakończeniu prac i uzyskaniu odpowiednich certyfikatów pociągi pasażerskie na tej trasie przyspieszą do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.


Tekst i zdjęcia: Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA