REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Nowy wiadukt nad torami w Łowiczu

W Łowiczu bezpieczny i sprawny przejazd nad torami linii Warszawa – Poznań zapewnia nowy wiadukt drogowy. Inwestycja za ponad 21 mln zł powstała we współpracy PLK i Miasta Łowicza.

 

Zdjęcie: Dorota Kuzmińska, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Zdjęcie: Dorota Kuzmińska, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

Bezkolizyjne skrzyżowanie zwiększyło poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego. Wiadukt został wykonany w ramach modernizacji trasy Warszawa – Poznań o wartości ponad 2 mld zł współfinansowanej ze środków CEF „Łącząc Europę”.

Kierowcy, piesi i rowerzyści korzystają już z nowego wiaduktu drogowego w Łowiczu. Obiekt został wybudowany w ciągu ulic 3 Maja i Warszawskiej. Bezpieczne dwupoziomowe skrzyżowanie usprawnia komunikację – kierowcy nie muszą już czekać przed zamkniętymi rogatkami.

Wiadukt zastąpił przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ulic 3 Maja i Warszawskiej. Pięcioprzęsłowy obiekt z konstrukcją łukową ma długość 180 metrów. Na wiadukcie są oddzielne ścieżki dla pieszych i rowerzystów. Obiekt ma nowe oświetlenie. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano pochylnię oraz windę. Budowa wiaduktu kosztowała ponad 21 mln zł. Kwotę ok. 16,5 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., miasto Łowicz prawie 5 mln zł.

W ramach inwestycji realizowanej przez miasto Łowicz wybudowany został nowy układ drogowy zintegrowany z wiaduktem.

Modernizacja trasy Warszawa – Poznań na odcinku Sochaczew – Żychlin

Na stacji Łowicz Główny podróżni korzystają z dwóch nowych, wyższych peronów oraz przejścia podziemnego z windami dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na całym odcinku Żychlin – Łowicz – Sochaczew wymieniono tory i sieć trakcyjną. Sprawne przejazdy pociągów zapewni lokalne centrum sterowania (LCS), wyposażone w komputerowy system nadzoru nad ruchem kolejowym. Planowane zakończenie wszystkich robót w połowie 2023 r.

Inwestycja na trasie Poznań – Warszawa umożliwi dogodne łączenie ruchu pasażerskiego i towarowego na linii, będącej ważną częścią korytarza TEN-T Morze Północne ‒ Bałtyk. Efektem prac będzie większy komfort oraz wyższy poziom bezpieczeństwa na torach między stolicą Polski i stolicą Wielkopolski. Istotnie poprawi się przepustowość linii – na trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Zapewnione będą lepsze warunki przewozu towarów.

Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” warty jest ponad 2 mld zł. Wykonywany jest z wykorzystaniem środków z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF).

Planowane zakończenie prac nastąpi w połowie 2023 r. W ramach prac wprowadzono dodatkowe wzmocnienia gruntu i przebudowę podziemnych instalacji, niezaznaczonych wcześniej na mapach. Zwiększył się zakres robót.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA