Zakres inwestycji
Wykonawcą zadania jest firma Mirbud, która w pierwszym etapie opracuje projekt i uzyska decyzję ZRID w ciągu 17 miesięcy od podpisania umowy. Następnie rozpocznie się budowa, przewidziana na 18 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych.
Obwodnica zostanie zaprojektowana jako jednojezdniowa, dwupasowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Zakres inwestycji obejmuje budowę obiektów mostowych, skrzyżowań jednopoziomowych, przejść dla zwierząt oraz urządzeń ochrony środowiska. Przewidziano także wykonanie infrastruktury towarzyszącej, m.in. oświetlenia i urządzeń bezpieczeństwa ruchu. Koszt prac budowlanych przekroczy 158 mln zł.
Przebieg obwodnicy
Nowa trasa rozpocznie się na skrzyżowaniu z DK12, na południe od Wschowy, w rejonie oczyszczalni ścieków. Następnie pobiegnie na wschód i północny wschód do połączenia z ul. Jedności (droga powiatowa Wschowa – Siedlnica) oraz ul. Kolejową (droga wojewódzka nr 305). Dalej obwodnica przekroczy linię kolejową nr 14 i będzie kontynuowana w kierunku północno-wschodnim, aż do ponownego włączenia w DK12 za Dębową Łęką. Trasa przebiegać będzie głównie przez województwo lubuskie, częściowo wchodząc w obszar województwa wielkopolskiego.
Cel inwestycji
Budowa obwodnicy ma na celu wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum Wschowy i Dębowej Łęki, co przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa mieszkańców oraz zmniejszenia emisji spalin i hałasu. Inwestycja realizowana będzie z zachowaniem najwyższych standardów w zakresie ochrony środowiska, zdrowia i jakości życia.
Nowa obwodnica stanowić będzie fragment DK12 na odcinku Głogów – Leszno, łączącym drogi ekspresowe S3 i S5. Jej realizacja wpłynie na usprawnienie ruchu, skrócenie czasu przejazdu oraz poprawę komfortu i bezpieczeństwa podróży.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
