![Zdjęcie: GDDKiA, www.gddkia.gov.pl](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2021/Lipiec/8/_resampled/ResizedImage620411-autostrada-A1.png)
Oddawany odcinek wybudowany został między miejscowościami Napoleonów i Ochocice. Stanowi przedłużenie istniejącej już betonowej jezdni dla jadących w kierunku południowym.
Wkrótce zniknie ostatni fragment „gierkówki”
Cała betonowa jezdnia wschodnia, jak deklaruje wykonawca, ma być gotowa do końca wakacji. Kolejny dwukilometrowy – ostatni w kierunku południowym – odcinek do granicy kontraktu w Kamieńsku, ma zostać przekazany jeszcze w lipcu. Będzie to oznaczało, że do ułożenia pozostanie niespełna 7 kilometrów betonowej jezdni, co ma nastąpić w sierpniu. Tym samym stara jezdnia tzw. „gierkówki” przejdzie bezpowrotnie do historii, a kierowcy na całym łódzkim, 64-kilometrowym odcinku budowanej A1 będą mieli do dyspozycji nową betonową nawierzchnię.
Zmiany w organizacji ruchu
Przypomnieć jednak trzeba, że do jesieni na odcinku Piotrków Trybunalski – Kamieńsk będzie obowiązywał układ ruchu 1+1, czyli jeden pas ruchu w kierunku Łodzi oraz jeden w kierunku Katowic. Na początku października wprowadzony zostanie układ 2+2 – po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.
Betonowe jezdnie rosną w oczach
Obecnie na wszystkich pozostałych odcinkach budowanej na terenie województwa łódzkiego autostrady A1, czyli Tuszyn – Piotrków Trybunalski, Kamieńsk – Radomsko i Radomsko – granica woj. łódzkiego i śląskiego, kierowcy korzystają już z betonowej jezdni. Łączna jej długość na obecną chwilę to ponad 51 kilometrów, a od najbliższego piątku będzie to blisko 56 kilometrów.
Źródło: tekst GDDKiA, www.gddkia.gov.pl