Odcinek od Wyszkowa do węzła Poręba, którym kierowcy już jeżdżą, ma 13 kilometrów długości i nawierzchnię – podobnie jak sąsiedni fragment od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej – z betonu cementowego. Łącznie to 29 km nawierzchni betonowej – na pozostałej części S8 pomiędzy Warszawą, a Białymstokiem, kierowcy pojadą po nawierzchni asfaltowej.
Odcinek Wyszków – węzeł Poręba w liczbach:
– 3 węzły drogowe: Trzcianka, Knurowiec i Poręba,
– 8 obiektów inżynierskich przewidzianych dla ruchu pojazdów,
– 1 górne przejście dla zwierząt (WD-04),
– 19 przepustów stanowiących przejścia dla zwierząt małych,
– 50 km barier energochłonnych,
– ok. 34 km ogrodzenia wzdłuż trasy chroniącego przed wtargnięciem zwierzyny ,
– 832 m ekranów przeciwhałasowych,
– wybudowano ok 1,1 mln m3 nasypów.
Budowa S8 na odcinku Wyszków – Poręba jest dofinansowana ze środków unijnych (POIŚ 2014-2020) jako część projektu obejmującego wszystkie mazowieckie od Wyszkowa do granicy województwa (38,5 km). Wsparcie unijne wynosi 662,8 mln zł. Wykonawcą inwestycji jest spółka Skanska.
Autor: GDDKiA O/Białystok