Oferty na budowę Mazurskiej Pętli Rowerowej
Otwarto oferty w przetargu na wykonanie pięciu zadań w ramach budowy Mazurskiej Pętli Rowerowej. Są to zadania zlokalizowane przy drogach krajowych województwa warmińsko-mazurskiego. Łącznie wpłynęły 22 oferty.
Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty. Oprócz ceny, sprawdzane będą również termin realizacji oraz okres gwarancji. Umowy z wykonawcami planujemy podpisać jeszcze w tym roku. Realizacja zadań Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w ramach budowy Mazurskiej Pętli Rowerowej przewidziana jest na rok 2021.
Zakres i lokalizacja zadań
Mazurska Pętla Rowerowa zakłada wytyczenie i utworzenie jednego głównego szlaku rowerowego o długości około 300 km. W pasach dróg krajowych, czyli w zakresie, za który odpowiada GDDKiA, zlokalizowanych będzie łącznie 15,4 km dróg rowerowych. Zadania przewidziane do realizacji przez GDDKiA zlokalizowane są na terenie powiatów: węgorzewskiego (Węgorzewo, Pozezdrze), giżyckiego (Wilkasy, Ryn, Canki), mrągowskiego (Mrągowo, Mikołajki, Probark) oraz piskiego (Okartowo, Jeglin, Maldanin). W tych miejscach przewiduje się:
– budowę wydzielonych dróg rowerowych dwukierunkowych,
– budowę wydzielonych dróg rowerowych dwukierunkowych z chodnikiem,
– budowę wydzielonych dróg rowerowych jednokierunkowych z chodnikiem,
– modernizację 12 skrzyżowań,
– modernizację 2 obiektów inżynierskich,
– wykonanie oznakowania trasy.
Finansowanie zadania
Mazurska Pętla Rowerowa to część strategii Wielkich Jezior Mazurskich 2020. Przedsięwzięcie realizowane będzie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia Mazury 2014-2020. Instytucją zarządzającą RPO jest Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego, a beneficjentem Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie. GDDKiA jest partnerem tego projektu. Koszt inwestycji, w części realizowanej przez GDDKiA, zostanie sfinansowany ze środków budżetu państwa.
Źródło: GDDKiA O/Olsztyn