Oferty na budowę tzw. II etapu „łącznika brzeskiego”
Krakowski Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na zaprojektowanie budowę I odcinka dwujezdniowej drogi krajowej nr 75 Brzesko – Nowy Sącz, czyli tzw. II etap „łącznika brzeskiego”. Wpłynęło 6 ofert.
Do przetargu na projekt i budowę I odcinka dwujezdniowej DK75 Brzesko – Nowy Sącz, tzw. II etapu „łącznika brzeskiego” wpłynęło sześć ofert i wszyscy wykonawcy zadeklarowali skrócenie terminu zamówienia o trzy miesiące. Wszyscy też zapewniają gwarancję na 5 lat. Różnice pojawiają się w wycenie zadania:
– Eurovia – cena ofertowa 98 321 280,00 zł
– Trakcja S.A – 105 066 877,54 zł
– Strabag Infrastruktura Południe – 114 745 839,00 zł
– NDI Sp.z o.o. + NDI SOPOT – 137 612 910,40
– IMB Podbeskidzie + PBDM Dębica – 138 365 586,04 zł
– Budimex – 153 290 964,00 zł
Przedmiot zamówienia obejmuje: budowę drogi głównej ruch przyspieszonego, łącznic, dodatkowych jezdni, zlokalizowanych w pasie drogi głównej ruchu przyspieszonego, a także budowę lub przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów. Powstaną obiekty inżynierskie i system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne i retencyjno-infiltracyjne. Przebudowane zostaną: istniejące drogi i skrzyżowania, urządzenia teletechniczne i energetyczne, sieci wodociągowe, sieci gazowe, urządzenia melioracyjne i hydrologiczne oraz urządzenia kolejowe. W niezbędnym zakresie przełożone będzie koryto rzeki Uszwicy. Przewidziano także zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, zieleń i ogrodzenie drogi głównej ruchu przyspieszonego.
Na realizację zadania zakładaliśmy okres pomiędzy 39 a 36 miesięcy. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali realizację zadania w ciągu 36 miesięcy.
II część tzw. łącznika brzeskiego z A4, a jednocześnie zachodnia obwodnica miasta, przebiegająca w ciągu DK75, będzie dwujezdniowa. Będzie to droga dwujezdniowa ruchu przyspieszonego (klasy GP). Początkowo odcinek ten planowany był jako droga jednojezdniowa, jednak analiza i prognoza ruchu przeprowadzone w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego wykazały, że przekrój ten może się okazać niewystarczający, stąd decyzja o zmianie. Trasa rozpocznie się od zrealizowanego już i oddanego do ruch w 2016 r. I etapu łącznika, który przebiega od węzła Brzesko na A4 do DK94. Będzie miała długość ok. 3 km. Włączenie jej do istniejącej drogi krajowej nr 75 nastąpi w rejonie ul. A. Mickiewicza. Budowa II etapu łącznika pozwoli na odsunięcie od miasta ruchu tranzytowego, pomiędzy autostradą A4 a Nowym Sączem i rozładowanie spiętrzeń ruchu w godzinach szczytu w Brzesku.
Źródło: GDDKiA O/Kraków