REKLAMA
Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Oferty na projekt i budowę S19 Malewice – Chlebczyn

18 listopada białostocki Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 Malewice – Chlebczyn. W przetargu wpłynęło 8 ofert, z tego 5 mieści się w szacunkach GDDKiA.

 
Grafika: GDDKiA O/Białystok
Grafika: GDDKiA O/Białystok
Tym samym  procedura wyłaniania  wykonawców  (otwarcie ofert)  obejmuje już  sześć podlaskich odcinków S19 o długości blisko 80 km,  zaś na  trzech odcinkach o długości 37,33 km („eski”) wykonawca został  już  wybrany, a umowy będą podpisane jeszcze w tym roku.

Najtańszą ofertę złożyła firma z Turcji


Najtańszą ofertę na budowę ponad  25 kilometrów drogi ekspresowej S19 Malewice – Chlebczyn, która opiewa  na kwotę 665,21 mln zł,  złożyła turecka firma Kolin Inşaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.Ş. Najwyżej, bo na 887,14 mln zł wyceniło kontrakt konsorcjum  firm  Kobylarnia  i  Mirbud, przekraczając przy tym szacunki zamawiającego, które w tym przetargu wynoszą 831,05 mln zł. 

Budowę jednego kilometra  tego  odcinka S19  firma  Kolin  Inşaat  oszacowała na  26,53  mln zł, a  kolejny oferent  –  firma  Intercor  –  na prawie  3 mln zł drożej, tj.  29,43 mln zł (cała oferta opiewa na 738 mln zł). Najdrożej kilometr wyceniło konsorcjum Kobylarnia  i  Mirbud  –  35,38 mln zł.

Podpisanie umowy w systemie „Projektuj i buduj”  nastąpi  w pierwszym kwartale przyszłego roku, a uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na III/IV  kw.  2022 r. Budowa zaplanowana została  na lata 2022-2025.

S19 przekracza rzekę Bug

Odcinek S19 Malewice – Chlebczyn to najbardziej na południe wysunięty fragment S19 na Podlasiu, przekraczający rzekę Bug i wchodzący na obszar województwa mazowieckiego w rejonie miejscowości Chlebczyn i Sarnaki. Będzie miał 25 kilometrów długości i ominie od zachodu Siemiatycze, wyprowadzając ruch tranzytowy z miasta oraz  przekroczy dolinę rzeki Bug estakadą o długości 658 metrów.

Zaplanowane są dwa węzły drogowe – Siemiatycze Północ, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 690, oraz Siemiatycze Południe, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą krajową nr 62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.

Powstająca „eska” będzie drogą dwujezdniową, po dwa pasy ruchu oraz pasy awaryjne. Rodzaj konstrukcji nawierzchni – asfalt czy beton cementowy – wybierze wykonawca na etapie projektu budowlanego.

Źródło: GDDKiA O/Białystok
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA