Na moście tymczasowym, o długości 47 m i szerokości 10 m, ruch kołowy będzie się odbywał w obu kierunkach. Po jednej stronie obiektu zbudowano chodnik dla ruchu pieszych. Przełożenie ruchu umożliwi wyburzenie starego mostu i budowę nowego, trzyprzęsłowego o wysokich parametrach nośności. Jego konstrukcja powinna być gotowa do końca roku. Na moście tymczasowym, o długości 47 m i szerokości 10 m, ruch kołowy będzie się odbywał w obu kierunkach. Po jednej stronie obiektu zbudowano chodnik dla ruchu pieszych. Przełożenie ruchu umożliwi wyburzenie starego mostu i budowę nowego, trzyprzęsłowego o wysokich parametrach nośności. Jego konstrukcja powinna być gotowa do końca roku.
Co jeszcze w ramach rozbudowy DK40?
Inwestycja na prawie kilometrowym odcinku drogi przechodzącym przez Głuchołazy ma na celu poprawę wartości technicznych i użytkowych drogi poprzez wzmocnienie konstrukcji oraz podniesienie parametrów nośności do 11,5 t/oś. Dobudowanie pasów do skrętu w lewo na skrzyżowaniach, w tym również na tych z sygnalizacją świetlną, poprawi płynność ruchu. Planowana jest również rozbudowa skrzyżowań, w tym jedno na skrzyżowanie typu rondo oraz dwa z sygnalizacją świetlną.
Przebudowane zostaną m.in. chodniki, powstanie też droga dla pieszych i rowerów od skrzyżowania z ul. K. Miarki do skrzyżowania z ul. Bohaterów Warszawy.
Ponadto w ramach zadania zostaną wybudowane i przebudowane: oświetlenie, odwodnienie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz infrastruktura techniczna (kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa, teletechniczna, elektroenergetyczna, itp.). Wykonawca wybuduje również kanał technologiczny.
Prace na tym odcinku drogowcy planują zakończyć w 2025 roku. Roboty o wartości 38 282 229,55 zł realizuje konsorcjum Himmel i Papesch Opole oraz Adac Lewar.