![Grafika: GDDKiA O/Białystok](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Lipiec/21/_resampled/ResizedImage600338-S19BialystokPoludniePloski.png)
W przetargu na odcinek Białystok Południe – Ploski nad Narwią wpłynęło 9 ofert, z których najtańszą złożyła firma Mota Engil – 396,9 mln zł, kolejną Intercor – 432,1 mln zł. Najwyżej, bo na 711,4 mln zł wyceniła kontrakt POLAQUA, przekraczając przy tym kosztorys zamawiającego, który wynosi 593,8 mln zł.
Cena kilometra – porównywalna
Biorąc pod uwagę dwie najtańsze złożone oferty, koszt kilometra drogi ekspresowej w tym przetargu wynosi około 32-34 mln zł. Jest to cena porównywalna z cenami w przetargach na odcinki Południowej Obwodnicy Białegostoku 32,33-33,67 mln zł.
Most nad Narwią
Odcinek Białystok Południe (bez węzła) – Ploski nad Narwią ma długość 12,73 km. Przewidziano dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę (z rezerwą na trzeci pas). Rodzaj konstrukcji nawierzchni wybierze wykonawca.
Na tym fragmencie „eski” zaplanowany został węzeł Zabłudów, zapewniający relację Białystok – Zabłudów – Juchnowiec Kościelny. Zadanie obejmować będzie też budowę 16 obiektów inżynierskich, w tym 150-metrowego mostu nad doliną Narwi i 8 przejść dla zwierząt.
Inwestycja zostanie zrealizowana w systemie „Projektuj i buduj”. Podpisanie umowy zaplanowano do końca tego roku, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na II kw. 2022 r., a budowa na lata 2022-2024.
Harmonogram:
– 29 maja 2020 r. – przekazanie ogłoszenia o zamówieniu do publikacji w Dz.U. UE.
– 3 czerwca 2020 r. – wszczęcie postępowania.
– 20 lipca 2020 r. – otwarcie ofert.
– jesień 2020 r. – planowane zawarcie umowy.
Źródło: GDDKiA O/Białystok