
Odcinek drogi DW 906, wraz z istniejącym obiektem mostowym przewidzianym do rozbiórki, zamknięto dla ruchu drogowego 1 czerwca 2023 r. Na czas budowy wyznaczono niezbędne objazdy a dla ruchu pieszego uruchomiono tymczasową komunikację zastępczą.
W pierwszej kolejności wykonano rozbiórkę starego obiektu mostowego. Następnie wybudowano podpory nowego wiaduktu, przeprowadzono montaż przęseł dojazdowych, rozpoczynając jednocześnie w wytwórni produkcję konstrukcji stalowych łuków przęsła nadtorowego.
Montaż pierwszych elementów konstrukcji stalowej nad torami w Lublińcu nastąpił w marcu 2024 r. Scalenie całej konstrukcji stalowej w sierpniu 2024 r. umożliwiło, z końcem września 2024 r., zabetonowanie płyty ustroju nośnego części nadtorowej wiaduktu. Nawierzchnię bitumiczną jezdni na całym odcinku przebudowywanej drogi wykonano do połowy grudnia 2024 r. Prace zakończono w lutym 2025 r., zgodnie z warunkami umowy z wykonawcą.
Wykonawcą inwestycji było Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex. Koszt przebudowy wiaduktu wyniósł niecałe 42 mln zł z czego 30 mln zł pochodziło z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.