Najniższą ofertę o wartości 91,1 mln zł zaproponowała firma Nowak-Mosty. Najdroższą,firma PORR na kwotę 103,3 mln zł.
Oferenci
– Nowak-Mosty – 91 076 804,98 zł,
– Swietelsky – 95 107 322,49 zł,
– Konsorcjum firm: IMB-Podbeskidzie, Eurovia – 95 998 326,71 zł,
– SKANSKA – 98 236 685,41 mln zł,
– Mota-Engil – 98 402 539,80 zł,
– Strabag – 99 347 100,00 zł,
– PORR – 103 277 360,11 zł.
Na sfinansowanie zamówienia GDDKiA zaplanowała 115 117 355,16 zł .
Komisja przetargowa rozpocznie teraz ocenę złożonych ofert. Oprócz kryterium ceny, bardzo ważnym okaże się kryterium jakości. GDDKiA chce uzyskać jak najdłuższą gwarancję na obiekty mostowe, a także na ekrany akustyczne.
Korzyści dla mieszkańców
Planowany bezkolizyjny węzeł jest jednym z istotnych punktów zmian na DK7. Opracowano projekt zakładający m.in.: likwidację lewoskrętów, budowę tunelu pod DK7 dla ruchu lokalnego i pieszych, pasów włączenia i wyłączenia, budowę chodnika, przejść dla pieszych na łącznicach i jezdniach dodatkowych, a także korektę lokalizacji zatok autobusowych wraz z peronami przystankowymi.
Dlaczego węzeł bezkolizyjny?
W okolicy przyszłego węzła Zakopianką przejeżdża codziennie prawie 40 tysięcy pojazdów. Te dane pochodzą z ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu, przeprowadzonego w latach 2020-2021. Dzięki budowie węzła i likwidacji lewoskrętów zdecydowanie poprawi się bezpieczeństwo w tym miejscu.
W latach 2017-2021 doszło tutaj do 45 kolizji drogowych i 18 wypadków, w których zginęła jedna osoba, a 23 zostały ranne. Te statystyki świadczą o konieczności poprawy bezpieczeństwa w Krzyszkowicach.
Wykonawca na budowę węzła będzie miał 18 miesięcy od podpisania umowy, nie licząc 3-miesięcznych przerw zimowych. Uwzględniając te przerwy węzeł powinien powstać w ciągu 2 lat.
Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/