Na odcinku obwodnicy Koszalina i Sianowa, którego dotyczy przetarg wystąpiły skomplikowane warunki gruntowe, odmienne od wcześniej stwierdzonych. Podłoże ze względu na bardzo specyficzną budowę, związaną z występowaniem drugiego poziomu wód gruntowych pod ciśnieniem nie nadawało się do zastosowania pierwotnie planowanej technologii wzmocnienia podłoża (kolumny kamienne). Wobec wystąpienia tego problemu podjęto szereg działań zmierzających do wypracowania nowej technologii. Próby zastosowanie nasypu przeciążeniowego i mikrowybuchów nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. W związku z powyższym wykonawca obwodnicy zaproponował technologię pali przemieszczeniowych. Wykonano również szereg ekspertyz i badań podłoża, które prowadził miedzy innymi Państwowy Instytut Geologiczny. Finalnie jednak nie udało się osiągnąć porozumienia z dotychczasowym wykonawcą co do realizacji tych dodatkowych robót. W związku z powyższym odcinek obwodnicy od km 6,4 do km 14,3 został wyłączony z pierwotnego kontraktu i ogłoszono nowy przetarg na dokończenie robót w formule „projektuj i buduj”.
Autor: GDDKiA O/Szczecin
Otwarto oferty na dokończenie budowy S6
W piątek szczeciński Oddział GDDKiA otworzył oferty na dokończenie realizacji obwodnicy Koszalina na odcinku od węzła Koszalin Zachód (ul. Władysława IV) do Sianowa (przecięcie obwodnicy z ul. Dworcową).