
Modernizacja węzła tramwajowego przy ul. Piłsudskiego ma na celu usprawnienie ruchu tramwajowego w centrum miasta. Zlikwidowane zostaną spowalniające ruch kontrałuki, które pozostały po remoncie ul. Podwale w 2015 r., kiedy torowisko przesunięto bliżej Plant. W związku z tym nastąpi zmiana organizacji ruchu: podobnie jak wcześniej na ul. Basztowej, Dunajewskiego i Podwale, na ul. Straszewskiego kierowcy będą mogli poruszać się tylko w jednym kierunku (od ul. Piłsudskiego do filharmonii), a w przeciwnym kierunku zostanie wyznaczony pas dla rowerów.
Wykonawca będzie miał 290 dni na realizację tych prac, przy czym wyłączenie ruchu tramwajowego na ul. Straszewskiego, czyli wzdłuż I obwodnicy, nie może trwać dłużej niż sześć miesięcy.
Zadanie zaplanowano do sfinansowania częściowo ze środków budżetu gminy, ale większość środków pochodzić będzie z dotacji programu FEnIKS. ZDMK jest na końcowym etapie pozyskiwania tej dotacji. Łącznie na realizację zadanie Kraków będzie dysponował kwotą blisko 15 mln zł.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan