Najniższą ofertę w przetargu złożyło konsorcjum firm Kobylarnia oraz Mirbud (266 mln zł). Najwyższą ofertę złożyła spółka STRABAG (ponad 508 mln zł).
Teraz nastąpi analiza złożonych ofert. Głównym kryterium oceny będzie cena (55 proc.). Pod uwagę będą brane również pozacenowe kryteria dotyczące przedłużenia gwarancji jakości m.in. na ekrany akustyczne i obiekty mostowe (45 proc.) oraz zagospodarowanie pozyskanego destruktu asfaltowego.
Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał za zadanie zrealizowanie inwestycji w systemie „Projektuj i buduj” w okresie 36 miesięcy od podpisania umowy (z wyłączeniem okresów zimowych podczas budowy).
W ramach inwestycji zrealizowane zostaną m.in.:
- Droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju dwujezdniowym, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu,
- Węzły drogowe: węzeł drogowy w Fabianowie, węzeł drogowy w Czekanowie,
- Przebudowane zostaną istniejące drogi w zakresie kolizji z dwujezdniową drogą klasy GP,
- Budowa i przebudowa infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
- Obiekty inżynierskie, system odwodnienia terenu, urządzenia ochrony środowiska,
- Przebudowy kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej.
Inwestycja realizowana będzie w latach 2025-2028 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.).