
Najtańszą ofertę o wartości 177 998 220,00 zł złożyła spółka PORR. Najdroższą ofertę o wartości 187 842 242,42 zł złożyła spółka Mirbud.
Droga krajowa nr 22 na długości 15,5 km zostanie kompleksowo przebudowana i dostosowana do obecnie obowiązujących standardów. Inwestycja będzie realizowana w formule „Projektuj i buduj”. Zakończenie prac planowane jest w 2029 r.
Obecna DK22 nie spełnia standardu drogi klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego). Nawierzchnia nie zapewnia właściwej nośności i jest wyeksploatowana, a szerokość drogi to w większości 6 m.
Inwestycja będzie składała się z dwóch pododcinków. Pierwszy biec będzie od końca obwodnicy Człopy do początku obwodnicy Rusinowa, a drugi od końca obwodnicy Rusinowa do początku obwodnicy Wałcza.
W ramach inwestycji powstanie nowa konstrukcja nawierzchni odpowiadająca współczesnym parametrom (nośność 11,5 ton/oś). Jezdnia będzie miała szerokość 7 m (dwa pasy ruchu po 3,5 m). Wzdłuż trasy powstanie ścieżka pieszo-rowerowa, a skrzyżowania zostaną przebudowane – powstaną cztery skrzyżowania skanalizowane i jedno rondo. Przebieg drogi w rejonie m. Prusinówko zostanie skorygowany, dzięki czemu DK22 ominie tę miejscowość od zachodu. Powstanie też siedem przejść dla zwierząt – dwa przejścia górne dla dużych zwierząt oraz pięć przejść dolnych. Inwestycja obejmie również budowę zatoki do kontroli pojazdów dla Inspekcji Transportu Drogowego oraz magazynu soli dla zimowego utrzymania drogi.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan