
Oferty
Zestawienie złożonych ofert:
- konsorcjum firm MP i MPRB – 11 525 100,00 zł,
- konsorcjum firm Sweco Polska i Autostrada II – 25 582 926,21 zł,
- Mosty Gdańsk – 29 312 652,75 zł,
- Voessing Polska – 31 297 500,00 zł,
- TPF – 33 839 514,00 zł,
- TRAKT – 35 344 972,50 zł,
- DATABOUT – 36 276 390,00 zł,
- IVIA – 37 453 500,00 zł,
- Promost Consulting – 38 750 590,97 zł,
- Europrojekt Gdańsk – 42 234 202,50 zł.
Budżet GDDKiA na zadanie to 45,5 mln zł.
Zakres badań geologicznych
Na całym odcinku BDI GDDKiA planuje wykonanie ponad 6,6 tysiąca odwiertów i prawie 2,4 tysiąca sondowań. Średnia głębokość odwiertu to 11 m. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, głębokość odwiertu może sięgać nawet 30 m. Celem badań jest poznanie budowy geologicznej terenu, pobranie próbek z określonej głębokości, szczegółowe określenie warunków podłoża i zbadanie warunków nośności.
Sondy będą wprowadzane na średnią głębokość 13 m. Celem sondowań jest zbadanie, jaki opór stawia grunt i jaką ma nośność.
Ponad połowa z 16 km tego fragmentu BDI od Bielska-Białej do Bulowic będzie biegła w województwie śląskim. Ta część drogi pozwoli na ominięcie od północy jednej z największych wsi w Polsce, kilkunastotysięcznych Kóz (w woj. śląskim). Trasa będzie też południową obwodnicą małopolskich Kęt. Powstaną trzy węzły – Kozy, Kęty i finalny w Bulowicach, na zachód od Andrychowa. Połączy on nową drogę ekspresową z dzisiejszą DK52.