REKLAMA
Drogi Mosty Wiadomości
1 Minuta czytania

Otwarto oferty w przetargu dla S52 Bielsko-Biała – Bulowice

Krakowski Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na przeprowadzenie badań geologicznych, przygotowanie projektu budowlanego i uzyskanie pozwolenia na budowę 16 km odcinka drogi ekspresowej S52 Bielsko-Biała – Bulowice, czyli Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (BDI).

Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/

Oferty

Zestawienie złożonych ofert:

  • konsorcjum firm MP i MPRB – 11 525 100,00 zł,
  • konsorcjum firm Sweco Polska i Autostrada II – 25 582 926,21 zł,
  • Mosty Gdańsk – 29 312 652,75 zł,
  • Voessing Polska – 31 297 500,00 zł,
  • TPF – 33 839 514,00 zł,
  • TRAKT – 35 344 972,50 zł,
  • DATABOUT – 36 276 390,00 zł,
  • IVIA – 37 453 500,00 zł,
  • Promost Consulting – 38 750 590,97 zł,
  • Europrojekt Gdańsk – 42 234 202,50 zł.

Budżet GDDKiA na zadanie to 45,5 mln zł.

Zakres badań geologicznych

Na całym odcinku BDI GDDKiA planuje wykonanie ponad 6,6 tysiąca odwiertów i prawie 2,4 tysiąca sondowań. Średnia głębokość odwiertu to 11 m. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, głębokość odwiertu może sięgać nawet 30 m. Celem badań jest poznanie budowy geologicznej terenu, pobranie próbek z określonej głębokości, szczegółowe określenie warunków podłoża i zbadanie warunków nośności.

Sondy będą wprowadzane na średnią głębokość 13 m. Celem sondowań jest zbadanie, jaki opór stawia grunt i jaką ma nośność.

Ponad połowa z 16 km tego fragmentu BDI od Bielska-Białej do Bulowic będzie biegła w województwie śląskim. Ta część drogi pozwoli na ominięcie od północy jednej z największych wsi w Polsce, kilkunastotysięcznych Kóz (w woj. śląskim). Trasa będzie też południową obwodnicą małopolskich Kęt. Powstaną trzy węzły – Kozy, Kęty i finalny w Bulowicach, na zachód od Andrychowa. Połączy on nową drogę ekspresową z dzisiejszą DK52.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA