Pochodzącemu z końca XIX w. dworcowi przywrócono historyczne walory architektoniczne. Jednocześnie wyposażono budynek we wszystkie funkcje zapewniające obsługę podróżnych na miarę XXI w. Renowację przeszła elewacja, odtworzone zostały m.in.: ozdobne elementy w formie stylizowanych liści palmowych na narożach budynku i ścianie szczytowej oraz świetlik nad holem.
Wewnątrz budynku powstała nowa poczekalnia. Są tu m.in.: w ławki, gabloty na rozkład jazdy, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów oraz nowy system informacji głosowej. Na parterze zorganizowano m.in.: pomieszczenia kas biletowych, ogólnodostępne toalety, lokal gastronomii i pomieszczenia na potrzeby spółek kolejowych oraz lokalnego samorządu.
Dworzec w Rzepinie stał się przyjazny dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Zlikwidowano bariery architektoniczne. W budynku pojawiły się ponadto windy, ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących, mapy z planem dotykowym dworca oraz oznakowanie w alfabecie Braille’a.
Dworzec stał się też bardziej ekologiczny. Zamontowano energooszczędne oświetlenie w technologii LED wraz z automatyką sterującą. W celu ograniczenia strat ciepła wykonano ocieplenie budynku od wewnątrz oraz montaż stolarki okiennej i drzwiowej o niskim współczynniku przenikalności ciepła. W celu optymalizacji zużycia energii elektrycznej, cieplnej i wody zamontowane w budynku urządzenia i systemy będą nadzorowane przy pomocy systemu BMS (Building Management System).
Istotnym elementem inwestycji jest również poprawa bezpieczeństwa osób i mienia, w tym montaż nowych systemów: monitoringu, kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu oraz przeciwpożarowych.
Zmienił się także teren obok dworca. Położono nową nawierzchnię, ustawiono elementy małej architektury: m.in. ławki i oświetlenie. W pobliżu budynku powstała wiata rowerowa.
Wykonawcą inwestycji była spółka GLOBAL Budownictwo.