Skomplikowane warunki geologiczne na terenach, po których przebiegać będzie ponad 10-kilometrowy odcinek Via Carpatii między węzłami Miejsce Piastowe i Dukla, wymagają użycia odpowiednich maszyn budowlanych i technologii.
Estakada ES 2-1 w Równem
Estakada ES 2-1 w Równem znajduje się w sąsiedztwie terenu górniczego Bóbrka – Równe o intensywnej niegdyś eksploatacji górniczej ropy naftowej metodą otworową oraz za pomocą tzw. kopanek. Przebiega w miejscu, gdzie droga ekspresowa krzyżuje się z drogą powiatową, przejściem dla dużych zwierząt, ciekiem wodnym oraz jezdnią dodatkową. Estakada będzie miała długość 96,9 m, a w najwyższym miejscu pobiegnie na wysokości 18,5 m nad ciekiem wodnym. Konstrukcja obiektu to czteroprzęsłowa, ramownicowa estakada oparta na belkach prefabrykowanych typu T. Opiera się na trzech podporach dla każdej z jezdni, co zapewnia jej dużą stabilność i wytrzymałość.
Wiertnica wykorzystywana na S19 przeznaczona jest do pracy w wymagających warunkach, np. przy budowie mostów, wykonywaniu głębokich fundamentów wieżowców czy największych obiektów przemysłowych.
Głębokość wiercenia pali na estakadzie w Równem wynosi 20 m. Przewidziane są wiercenia pali pod podporami oraz wiercenie palisad, które mają zabezpieczyć teren znajdujący się w strefie obiektu.
Aby wykonywanie pali było możliwe, niezbędne są następujące urządzenia dodatkowe:
- pompa do betonu, której zadaniem jest przetłoczenie materiału pod odpowiednim ciśnieniem poprzez węże, a następnie przez otwór w świdrze na dno otworu,
- dźwig podający zbrojenia do otworu z betonem,
- koparka pomocnicza odbierająca urobek wydobywany z otworu,
- wibromłot używany do pogrążania zbrojenia wewnątrz pala.
Wartość budowy drogi ekspresowej S19 Miejsce Piastowe – Dukla to ponad 478,9 mln zł. Umowa na realizację inwestycji została podpisana 12 lipca 2021 r. Spółka STRABAG zrealizuje inwestycje do lipca 2025 r.