Pandemia opóźniła budowę Trasy Łagiewnickiej w Krakowie
Pandemia koronawirusa wpłynęła na tempo realizacji Trasy Łagiewnickiej. Spółki Trasa Łagiewnicka oraz Budimex robią wszystko, by problemy wywołane III falą COVID-19 nie wpłynęły na datę zakończenia projektu.
Inwestor (Trasa Łagiewnicka) i generalny wykonawca (Budimex)-wspólnie opracowali program naprawczy. W jego ramach podejmowane są wszelkie działania mogące przyspieszyć prace. – Istotnym wyzwaniem jest to, że wiele elementów inwestycji jest od siebie ściśle zależnych, albo jest ze sobą technologicznie powiązanych i muszą następować po sobie. To powoduje, że niektórych prac nie można wykonać, zanim nie zostaną ukończone inne – zaznacza Inżynier Kontraktu.
To na ile wysiłki inwestora oraz generalnego wykonawcy przyczynią się do przyspieszenia prac i zakończenia inwestycji zgodnie z planem, będzie wiadomo w połowie tego roku. Inżynier Kontraktu zastrzega przy tym, że priorytetem dla inwestora jest możliwie jak najszybsze zakończenie prac w obrębie istniejących układów drogowych, by nie wydłużać okresu trwających tam utrudnień. Na pewno zgodnie z harmonogramem kontraktu zostanie ukończona nowa linia tramwajowa, której fragment biec będzie w tunelu. Jednakże tramwaje będą mogły nią kursować dopiero po zakończeniu budowy całej Trasy Łagiewnickiej.
Źródło: tekst Trasa Łagiewnicka SA, www.3obwodnica.krakow.pl