Piątka laureatów zwiedziła plac budowy, halę prefabrykacji, w której produkowane są elementy obudowy tunelu, portal południowy oraz maszynę TBM.
Konkurs na nazwę maszyny TBM został ogłoszony końcem 2022 roku. Na nazwę Karpatka oddano w ankiecie ponad 6 tys. z ok. 9 tys. głosów. Łącznie trafiło do GDDKiA ok. 1500 zgłoszeń. Po uwzględnieniu powtórzeń i zgłoszeń niekompletnych, otrzymano 348 unikalnych propozycji, które zostały ocenione przez komisję konkursową. W skład komisji weszli przedstawiciele GDDKiA, Ministerstwa Infrastruktury oraz wykonawcy (konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construction).
Do finału konkursu trafiło 6 propozycji. W ankiecie internauci zdecydowali, że maszyna która wydrąży tunel na S19 będzie nosić imię Karpatka (6073 głosy). Druga w kolejności była Duża Mi (822). Pozostałe nazwy, na które oddano głowy to: Nela (673), ViaKarpatka (558), Podkarpatka (529) oraz Bieszczadka (408).